![]() |
Uusikaupunki - Rostock laivaliikenne alkaaAttica Groupiin kuuluva varustamo aloittaa tammikuussa kahdella RoRo-aluksella rahtiliikenteen Uudenkaupungin ja Rostocin välillä. Varustamo on hankkinut Bore Groupilta kaksi rahtialusta, joilla on kolme lähtöä viikossa molemmista satamista. Autotehtaan materiaalikuljetukset keskittyvät uudelle linjalle. Varustamon Suomen yksikkö tulee myymään linjaa kaikille. Hepokarin sataman liikenne tulee kaksinkertaistumaan nykyisestä ilman sanottavia investointeja.
Nämä kaksi alusta on ostettu Uusikaupunki - Rostock -linjalle. Näissä kuvissa alukset ovat vielä Bore Goupin aluksina, toinen Bore Nordia ja toinen Bore Mari. Kuva Bore Group.
8.12.2004 11.06.30 Uusi rahtilinja Itämerelle Attica Groupiin kuuluva varustamo aloittaa rahtiliikenteen Uudenkaupungin ja Rostockin välillä tammikuussa 2005 kahdella RoRo-aluksella. Uudet alukset täydentävät ja tukevat jo olemassa olevaa saman konsernin Superfast Ferries -varustamon liikennettä Hangon ja Rostockin välillä. Attica Group on hankkinut linjalle kaksi uutta alusta Bore Groupilta. Alukset ovat rahtialuksia. Alustavan aikataulun mukaan lähtöjä on kolme viikossa molemmista satamista. Uusi rahtilinja palvelee entistä paremmin Länsi ja Keski-Suomen kuljetusyrittäjiä, teollisuutta ja kauppaa. Aluksilla voidaan kuljettaa trailereiden lisäksi myös kontteja ja muuta teollisuuden ja kaupan tuottamaa rahtia. Niillä voidaan myös kuljettaa IMO-luokiteltua tavaraa. Konserniin kuuluva Superfast Ferries -varustamo liikennöi jo nyt Itämerellä kahdella nopealla rahti-matkustaja-aluksella kuusi kertaa viikossa sekä Hangosta että Rostockista. Kreikkalaiseen Attica Goup -konserniin kuuluu useita varustamoja, jotka liikennöivät Välimerellä, Itämerellä ja Pohjanmerellä. Yritys on markkinajohtaja Kreikan ja Italian välisessä liikenteessä ja harjoittaa liikennettä ainoana varustamona Belgiasta Skotlantiin. Kreikan saaristossa konsernilla on useita linjoja. Konsernin liikevaihto oli yli 385 miljoonaa euroa vuonna 2003. Yhteensä konserni kuljetti yli viisi miljoonaan matkustajaa ja yli 1,2 miljoonaa autoa ja rahtiyksikköä viime vuonna. 8.12.2004 11.36.55 Uusi laivalinja parantaa autotehtaan yhteyksiä Ensi vuoden alussa Uudenkaupungin sataman ja Rostockin välillä aloittaa uusi laivalinja, jota liikennöi kreikkalaiseen Attica Group -konseriin kuuluva varustamo RoRo- aluksilla kolme kertaa viikossa. Autotehtaan materiaalikuljetukset Uuteenkaupunkiin tapahtuvat tammikuun puolivälistä alkaen uudella linjalla. Valmet Automotiven tavoite on ollut vuorojen lisääntyminen nykyisestä. Liikennöintikertojen lisääntyminen parantaa Valmet Automotiven yhteyksiä Keski-Eurooppaan. Materiaalien varastointitarve vähenee, ja samaan konserniin kuuluvan Superfast Ferries -varustamon Rostockista Hankoon saapuvat laivat tuovat liikennöintiin pelivaraa poikkeustilanteiden varalle. Nykyisin automateriaalia tulee tehtaalle Uudenkaupungin sataman kautta vain kerran viikossa. Porsche Boxsteriin toimittaa materiaalia noin 300 osatoimittajaa, joista suuri osa on Keski-Euroopassa. Nykytuotannolla autotehtaalle tulee materiaalia noin sadalla trailerilla viikossa. 8.12.2004 11.36.55 Superfast Ferries Cargo Superfast kuljetti viime vuonna Itämerellä yli 50.000 rahtiyksikköä Suomi-Saksa -liikenteessä. Yhtiöllä onkin 70 %:n markkinaosuus kuljettajallisten yksiköiden liikenteestä ja noin 20 %:n markkinaosuus koko kumipyöräliikenteestä. Uutta kapasiteettia Itämerellä jo liikennöivien, markkinoiden nopeimpien RoPax-alusten (yhdistetty rahti- ja matkustaja-alus) Superfast VII ja Superfast VIII:n lisäksi tulee yhtiölle lisää rahtia kuljettavaa kalustoa. RoPax-aluksemme ovat rahtiliikenteessä panostaneet nopeuteen, mutta myös tehokkaaseen lastin käsittelyyn. Tästä ei tulla tinkimään uudella linjallakaan. Sekä Rostock, Hanko että Uusikaupunki ovat sijainniltaan mainiot ja niistä on hyvät jatkoyhteydet. Toteuttaaksemme paremmin Superfast-konseptia - nopeus, tehokas lastinkäsittely, riittävä rahtikapasiteetti ympäri vuoden sekä rahtiystävälliset aikataulut - kasvatamme Superfast Ferriesin rahtikapasiteettia tammikuussa 2005 kahdella uudella RoRo-aluksella. Alukset on rakennettu Norjassa vuonna 1991 ja ne ovat jäävahvistettuja. Uudet laivat liikennöivät Uudenkaupungin ja Rostockin välillä kolme kertaa viikossa molemmista suunnista. Alustavan aikataulun mukaan lähtöjä on kolme viikossa molemmista satamista.
Laivatiedot Ro Ro 1 Rakennusvuosi 1991 Pituus 123 m Leveys 19,O M Syväys 6,55 m Nopeus 16,5 kn BRT 7.935 tn Teho 5.916 kW Jää luokka 1A Kontit 392 TEU Trailerit 1.212 m Hyttipaikat 6 Ro Ro 2 Rakennusvuosi 1991 Pituus 114 m Leveys 18,0 m Syväys 6,17 m Nopeus 17,0 kn BRT 5.972 tn Teho 5.920 kW Jää luokka 1A Kontit 143 TEU Trailerit 1030 m Hyttipaikat 4
|
![]() |
Uutisvihjeitä voit lähettää tai kertoa
mielipiteesi meille sähköpostilla |